Waarom Adem

Waarom Adem?

Consumenten vandaag de dag zijn gewend om van alles zelf online te kunnen regelen. Waarom is het bij dealerbedrijven dan nog niet mogelijk om zelf online een proefritafspraak in te plannen?

Wanneer iemand thuis op de bank enthousiast is geraakt over een auto van uw merk en het liefst direct een afspraak zou maken kan dit niet. In plaats daarvan moet deze klant veelal lange formulieren invullen en wordt hij/zij in de ‘wachtmodus’ gezet. De opvolging van de aanvraag blijft dikwijls uit en de klant koopt zijn auto elders.

Met Adem, dé proefrit planner van Patch, tilt u uw online klantbediening naar een hoger niveau! Door gebruik van deze, op de cloud gebaseerde, applicatie krijgt u meer inzicht in uw beheer en gebruik van uw wagenpark, kunnen uw klanten 24/7 afspraken bij u maken en creëert u meer rendement door efficiëntere inzet van uw demo’s en verkopers.

“Autobranche faalt als het gaat om leadopvolging!”

Uit een onderzoek uitgevoerd door BearingPoint en CRM consultants Multi-M/IT in 2010, waarbij 2500 brochure of proefritaanvragen werden ingediend bij verschillende autohandelaren van verschillende merken, blijkt dat in 44% van de gevallen er binnen zeven dagen nog steeds geen brochure was ontvangen. Nog slechter scoorden de dealers bij de opvolging van de proefritaanvragen. Bij 63% van deze aanvragen was er na vier dagen nog steeds geen contact geweest en toen na 14 dagen het onderzoek was afgerond bleek nog steeds 45% van de aanvragen onbeantwoord. *bron

“Directe opvolging betekent een hogere conversie sales!

Uit een ander onderzoek, uitgevoerd door Carmen, blijkt dat er een sterk verband bestaat tussen de snelheid waarmee een brochure of proefritaanvraag wordt opgevolgd en de uiteindelijke conversie tot verkoop. Uit het onderzoek kwam naar voren dat wanneer er binnen één uur wordt gereageerd op de aanvraag de conversie tot order maar liefst 24% blijkt te zijn. De conversie daalt echter hard naarmate de opvolging langer op zich laat wachten. In de figuur hieronder ziet u de daling in conversie tot verkoop in verband gebracht met de mate van opvolging van de brochure- en proefritaanvragen. *bron